CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 4, 2011

welcome 2011

OKEY..OKEY..engkau memang selalu tertinggal..orang lain dah buat entry tahun baru 3 4 hari sudah tahu..engkau baru nak tejengket-jengket, terjengah-jengah kat tepi pintu buat entry...cit! (T____________T) ...*monolog dalaman semata...

BUKAN MALAS!!

tapi laptop buat hal...button Rrrrrrrrrrr dah mula membuat onarrrrrrrrrrrrrrrrrrr...tekan sekali tak mahu kelua, tekan lagi sekali, kelua 600 kali tak mahu behenti-henti..nak taip 1 entrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrry ambil masa sampai 4 harrrrrrrrrrri...(T___________T)

OKEY...kali ini saya boleh dipuji sabarrrrrrrrrrrrrrr....BOLEH...
jadi..silalah puji...silalah puji....heh heh heh


BISMILLAHIRAHMANIRAHIM.....................

Maaf..yang atas tadi tu intro je. Intro bukan main-main punya. Intro serrrrrrrrrius supaya kelak saya tidak diejek kononnya masa SPM, bahasa melayu dapat C sebab terrrrrlalu banyak kesalahan ejaan dalam entrry ni yang melebih-lebihkan huruf Rrrrrrrrrrrrrr…Mana tidak nya, kat semua perkataan ‘r’ ni nak menyelit.. tiba-tiba 

Mereka jadi Merekarrr

Ayam jadi Ayamorrrr

Aniz jadi Anizrrrrrrrrrrr

huh! jadi Huhrrrrrrrrrrrr!

Benci aku jadi Bencirrrrrrrrrrrrrrrr akurrrrrrrrrr!

SUDAH! Lupakan Rrrrrr…kembali kepada topik asal.

Mari senaraikan peristiwa-peristiwa suka duka sepanjang tahun 2010 bagi dalam dan luar Negara dalam hidup saya:

1)    Awal tahun semuanya nampak sempurna dan bahagia….Tapi hidup ni kalau sempurna sangat pun tak seronok. Takde challenge. Cepat bosan. Jadi, DIA turrrunkan beberapa tugasan yang harus diselesaikan. *Alaaa…macam lebih kurang citer Mission Imposible tu..

2)   Perkara paling menyakitkan : tahun 2010 merupakan ‘tahun sakit’ buat mak dan abah. Mereka kerap tak sihat dan lemah. Bila mak abah sakit, saya susah hati. Tak boleh tido malam. Nak buat apapun tak tenteram. Mungkin ini yang mereka rasa bila saya sakit.

3)   Hilang Kak Lini, dan jumpa Zu..Kedua-duanya housemate yang baik..tujuan utama bukan nak cari penyewa bilik, tapi nak cari teman. Sekurang-kurangnya takdelah saya bercakap dengan dinding kat rumah tu sorang-sorang. Sebelum ni duduk rumah tu sorang-sorang hampir setahun psycho gak lah haku. Hiissshhh serem! =D

4)   Mula mengeblog secara haram aktif. Secara jualan tidak langsung dapat kenal ramai blogger-blogger yang ada blog baik punyyeerrrrrrrrrrrrrrr…..=D

5)    Kerap ditinggalkan oleh orang-orang yang gila kerja…*tak perlu faham

6)  Mengalami penyusutan berat badan tanpa berdiet..mungkin hati tak senang..pertengahan tahun beli jeans, kurang 1 saiz..hujung tahun beli jeans kurang lagi 1 saiz..ini baik kah atau tidak kah..gembira sedikit tapi risau banyak..pagi nasi lemak, tengahari nasi campur, balik keje makan kerepek merepek, malam sebelum tidur selongkar dapur cari nasi namun yang berlaku adalah sebaliknya..sangat merisaukan..rela gemuk asal sihat dari kurus tapi berpenyakit..minta dijauhkan…jadi 2011 kena lebihkan bersuka ria..hahaha sila lempang saya! =D

7) Membuat 1 penghijrahan pada Hari Raya Aidiladha yang lepas..semoga ianya kekal..mudah-mudahan dengan izin-Nya…

8)  Sedikit kemerosotan dalam pelajaran..tidak menyalahkan diri sehingga menoreh pergelangan tangan secara berulang sebab waktu exam lepas terlalu banyak ujian yang datang..perlu diperbaiki dan lebih bersedia menghadapi kemungkinan lepas ni..

9)    Semakin tampan…*statement yang memang nak kena lempang laju-laju!!!! =D

10) Banyak lagi..tapi cukup lah setakat ini..SEBAB aku ni pelupa..mana la ingat semua yang berlaku dalam 365 hari..lalalalalalaaaaa



A.Z.A.M. 2011
        
1)    Sepanjang hayat saya setakat 15 tahun ni *memang nak kena sepak 
perasan muda! , saya tidak membiasakan diri untuk berazam.

2)    Sebaliknya membiasakan diri dengan membuat target


3)    Sebagai contoh, sebelum umur 18 MESTI jadi professor, 
sebelum mencecah 21 MESTI ada tanah 6 ekar, 
dalam usia 25 MESTI dah ada Fairlady 4, Ferrari 2, 
Ferrero Rocher 32.

4)    Itu contoh jer….tak payah sentap…

5)    Setiap tahun kalau orang tanya apa azam tahun ni, 
aku dengan wajah gojes akan menjawab  
“nak ngorat lelaki nama Azam”..

6)    Jadi, target tahun ni ialah……….*snipped*………….

7)    Ooppsss! Maaf..kene potong pulak ayat tu..Maaf..ada kesilapan teknikal..

8)    Bila dah tercapai baru boleh share..
Kalau tidak tercapai, bila orang tanya, saya akan buat muka terkejut ibarat 
“OMG!!!! Saya pernah cakap nak buat target kerrr????? 
Sorry..i almost forget about that..i’ll set it now”..
Brilliant tak??!!!! =D

9)    Sekian

10) Terima kasih.


Nota kaki : sentiasa menadah tangan memanjat kesyukuran kerana dengan izin-Nya semua target tercapai dengan jayanya seperti yang dirancang. 1 target untuk awal tahun  2011 ni hampir tercapai. Semoga segala urusan dipermudahkan.



Last sekali....a.k.a Lastly..... 

Koleksi gambar sepanjang zaman tahun untuk imbasan memori sendiri...gambar ini ada tanda 'U'..bukan '18sg' atau '18sx'... 

ke Kuala Gandah
anak siapa la yang baju coklat tu..macam jakun gamaknya! tak pernah jumpa gajah ke dik?? ishh
haa! jangan nak kata saya takut..saya cuma................SEJUK!...=p

yang ini baru laa takut....hahahaha *maaf kak ernie

kan dah kata tak takot......MAKKKKK!!!!! UUUULLLLAAAAARRRRRR!!!!! (T___T)

jom ke sekolah!!!!

kenapa haku sorang biru....huhuhu biasalaaa budak nakal memang bergitu..
kek birthday pemberian teman baik..blueberry..nasib baik BUKAN coklat .thank u..saya menghargainya
dari kak yana dan kak erni..terima kasih..aniz sayang kalian..thank u sebab jaga aniz walaupun dengan mulut yang bising dan cara yang kasar..anda tetap comel..
dapat delivery flower masa birthday..ia adalah tanda maaf sebenarnya.
bagi laluan...bagi laluan...jangan berebut nak bergambar dengan i..sila ambil nombor yer...ngehngehngeh

hadiah birthday dari teman baik..suka buku ni..bertambah ilmu saya, makin bertambah juga pahala kamu yang memberi..thank u =D
hadiah birthday dari encik faidzal..thank you..love it..tahun depan bagi lagi yer..huhuhu
opis-mate
photoshoot pra-raya
raya lepas...
dengan boyfriend ku..i miss u..
tempat ni....emmm biarlah rahsia...(--_--)
abaikan kasut-kasut di tepi itu..budak aniz memang begitu..(T____T) kakinya dua, kasutnya 14..
badminton setiap selasa..not actually "setiap"..dah kerap skip..=(
ingat lagi??? =D
dengan anak buah baru..anak boss..=)
sara lagi dan lagi..terima kasih kerana tulung memenuhkan blog acik dengan gambar sara..





excuse me encik..tepi sikit buleh..gigit kang!

******SEKIAN******

apa agaknya akan jadi tahun 2011...........
 

4 cakap-cakap:

Abang Jonni

bestnyerrrr kalaurrrr dapatrrrr naikrrrr gajahrrrr.... hurrhurrhurrrrr....


semoga tercapai semua yg di hajati.... dan dipermudahkan segala urusan....

hepi new year...

mamat

semoga lulus bahasa melayu dengan jaya nya..suka sangat tgk gambar no 3 dari atas..macam kembar jer :p

aniz

Encik Jonni- hai awatnya...laptop hang pun rusak RRRRR juga ka..perli ceq nampak..(T____T)..
apapun terima kasih n happy new year..=)

encik mamat-thank u...bydaway tak salah kalau terus terang cakap suka gambar yang ke-3 dari bwh tu..x elok menipu tau..harharharrrr

Amiera Zemiesya

Panjang gile coretannye, sye suke. hehe, by the wayy, nice target :) hehe. i'm follow youu.
posting lg bnde2 yg menarik <3