CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 11, 2011

dia tu.......hmmm

Ahad lepas dah start kelas untuk semester ni. Semester 5..fiuhhh!! baru sem 5. Ada lagi 3 sem lagi baru habis. Memang pegang dahi tiap kali ingat. Takpelah, biar lambat asal ada. Kalau aku tak belajar, mungkin ahad setiap minggu akan aku habiskan dengan membuat perkara-perkara yang lagha..

Pagi-pagi sebelum pergi kelas..cek cek cekidot chanel 701 dan breakfast dulu …
teh o yang diletak lemon -gambar dari En. Google-

sekeping Blueberry Dorayaki..makan setengah jer..tak abis..

Pukul 10.45am start kelas Social and Cultural in Organization. Tak register lagi pun untuk subjek ni. Yuran tak bayar lagi, buku pun tak ambil lagi. Memang dah plan awal-awal nak masuk kelas dulu, tengok kondisi kelas cantik ke tidak, wajah lecturer dulu manes ke tidak, tengok kawan-kawan dulu rajin senyum ke tidak, baru la aku buat keputusan sama ada nak ambik subjek tu ke tidak. Yang paling best tentang kelas ni adalah…… ada Kak Hatiah..huhuhu bersemangat jadinya..she’s one of my bestfriend since da 1st semester. Subjek ni adalah subjek untuk semester 6 sebenarnya. Tapi aku saja ambil awal sebab mereka kata senang. Hopefully boleh score. Tengok kat borang kehadiran kami paling junior yang ambil subjek ni. Waaaa berbunga-bunga hati ini aku bilang sama kamu..=)) 

OKEY ! tutop cerita pasal yang best.

Kita start cerita pasal yang kurang best pulak..

PERINGATAN: HAAA!!!! TAK PAYAH NAK KONON-KONON TAK SUKA BACA YANG TAK BEST DENGAN MEMPANGKAH BLOG INI..BUKANKAH ORANG MELAYU YANG TAK BEST ITULAH YANG DIGEMARI??? KALAU ANDA ORANG GERMAN TIDAK MENGAPA-NGAPA. TIDAK AKAN BERKECIL HATI..sekian..

Waktu lecturer suruh buat kumpulan untuk group assignment, dia kata “group member perlu 2 orang atau lebih..yang nak buat secara individu, sila jumpa saya personally”

Dengar sahaja 2 ORANG, aku dengan Kak Hatiah dah senyum-senyum. Senyum yang membawa makna, “OKEY..kita 1 group dan group kita 2 orang saja yer..aniz dan akak..WINK! WINK! ;))” *senyum lama-lama*


TIBA-TIBA!!!




Seorang lelaki menyapa. Dengan nada lembut berkata:


“excuse me..dah ada group ke?”

“dah….kami berdua” aku menjawab

“boleh terima sorang lagi tak??” dengan wajah yang memohon pengertian

“hmmmmmmmmmmmmmm okeylah”


MAKA Jadilah dia ahli kumpulan kami……


Mula-mula tengok dia, memang dua kali pandang la wa cakap lu! Manakan tidak..muka dia macam ni..
amacam??


Lepas dah tubuhkan KUMPULAN WONDER PURPLE *HOI!! Mana ada kena bagi nama kumpulan. SUDAH! Jangan mengarut!..OOOO..okey..okey..takde nama kumpulan sebanarnya..Lecturer suruh pilih topic yang berkenan di hati untuk thesis. Bermulalah 1 perbincangan.. 


SKIP PASAL PERBINCANGAN




Beberapa waktu kemudian, aku merasai 1 perasaan yang berbeda sekali. *tak payah nak teka yang aku syok kat mamat tu..TIDAK okey!!! TIDAK!!!..perasaan yang kurang selesa dengan percakapan dan perlakuan mamat ni..



Dia…









Dia..











Dia….










Merendah-rendahkan aku dan Kak Hatiah dan dia jenis yang APA-DIA-CAKAP-SEMUA-BETUL..*kamu mesti faham kan?


SEE!!!! Aku dah mula bercakap yang tak elok pasal seseorang..


OHH TIDDDDAAAAKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!


To him,

Excuse me saudara. Saya ni sangat suka bercakap..WALAU BAGAIMANAPUN saya tidak suka bercakap pasal orang, bercerita perihal orang atau apa saja yang berkaitan dengan kehidupan orang yang tidak berkait dengan kehidupan saya. Bagi saya…

 “BIAQ PI LAAAA HANG NAK BUAT APA ASAL HANG TAK BAGI HARU HIDUP AKU SUDAH. HANG TAK KACAU AKU, AKU TAK KACAU HANG.-tamat-“..*ehh ehh jadi anak mami jap..haha

Tapi…

Apa yang saudara lakukan tidak menyenangkan saya. nak buat macam mana, atas dasar belas, saya terima jugalah saudara sebagai ahli kumpulan kami.

Tak elok merendah-rendahkan sahabat...lebih-lebih lagi yang dah sememangnya rendah…. (T_______T)….tak baik tau....Tuhan marah……..i pun marah……..…(T__________T)

Saudara ni manes...sangat manes…..*tapi sorry tidak berjaya memikat mata apatah lagi hati saya sebab saya tak suka orang manes, nanti diabetis! Saya suka yang serabut..sebab serabut itu chomel..haha =p”

Kalau saudara ni sopan, mungkin saya akan mempertimbangkan untuk balik kampung sabtu ni bagi berbincang dengan abah saya supaya dia boleh kerahkan orang-orang veteran kat kampung tu join rombongan meminang saudara pada cuti Chinese new year nanti. Tapi takpe, saya tidak mempunyai niat itu sama sekali. 

Saudara perlu lebih hormat kami yer. Kasihan kan laa kami.. kan kami ni perempuan..dah laa perempuan..comel pulak tu….tak kasihan kah??? *muntah ijau dengan ayat sendiri -the end-



Hhmmm apapun dia dah jadi ahli kumpulan GAGAK PURLPE dan akan terus kekal begitu sehingga thesis kami siap. Aku akan berusaha bertabah dan berkelakuan baik sepanjang semester..harap-harap SALMAN KHAN ini akan baik-baik saja…=p

kemuncungan untuk kamu -kabur-

11 cakap-cakap:

echaRierie

haha..
i like part "saya tak suka orang manes, nanti diabetis!"

M a W a D D a H

hehehe...kecian die aniz...

suke yg serabut erk...tang mane serabutnya tue...

gud luck untuk sem ni dan akan datang...


p/s: thanks lawat adah...:)

Aniz

aesya_echa- hehe =))

MaWaDDaH- sesetengah tang jer..kalau semua tang pagi2 da reject..hehe

sama-sama adah..i suppooortt!!!! [jerit kuat2]

Amieynna Amin

all d best for ur new sem..

im follow u too..
thanks for following me..

Aniz

Amieynna Amin- thank u thank u =))

Ada Dalina

huh, muka hensem dah ekk tp spoiill la plak...huhuhu...sabo jerlah dek...yg penting belajo rajin2 yer? ;)

tinginnya nak smbung belajarrr...huhuhuhuhuhu

Aniz

Ada Dalina - tu la pasal kak..trima kasih..moh la blaja sama..=))

TeQah Khaire

hee..thanks puji ;)
haha..
melda ahmad-putus.tu lah tajuk lagu tu.

ankeljonni

salman khan tuuuuuu.... takkan tak nak... huhuhuhu

nZaOdonut

aniz:..hahahhahhak! kelakau jek....tp aniz btoii laa..klo nk cr grop mbe ni make sure yg "sbulu" r..klo x mmg mkn ati le korg ti..huhhuu! tp nk rejek senang jek...klo "mr.salman khan" tu byk cekadak sgt suh jek die kuar...huahuahua!

Aniz

TeQah- oo yeke..thank u..=)

Encik Jonni- xnak pon....sebab dah berkenan kat Johny Deep..ahaks! ;)

nZaOdonut- setuju!!! hehee akan dipertimbangkan kelak..=))