CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 30, 2010

CERAMAH SEMPENA RAMADHAN

tengahari tadi saya pergi dengar ceramah yang jabatan anjurkan sempena Ramadhan...
Tajuk - Kelazatan Mencintai Allah
Penceramah - Ustaz Wan Sohor Bani Leman

tiba-tiba ustaz cakap "ada sesiapa tak kat sini yang tak kawen lagi?? yg x kawen lagi tu, kawen lah..kawen lah...kawen lah...jangan tunggu lama2"...(aik ustaz ni cam da lari tajuk jap) tapi dalam ati cakap (insyaallah ustaz tak lama lagi) ahaks!..ustaz ajar cara-cara mendidik anak-anak mengikut jalan Allah...(insyaallah akan dipraktikkan ustaz)..tiba2 juga ustaz cakap "yang tak kawen lagi tu, kalau takder calon jgn risau..saya ada.." dlm ati berkata "okey gak tu ustaz" hakhakhak PERINGATAN-kamu tu da ada calon! sudah jgn mengaruts!! erkk..cintailah Allah dgn 4 cara:
(1) rindu-rinduan (lahirkan rasa syok pada Allah)
(2) berjinak-jinak (rapatkan diri dgn Allah)
(3) Redha
(4) Pengorbanan

renung-renungkan dan selamat beramal!!! =)


status- muka saya..mata merah, hidung merah, pipi merah..mungkin salah makan..mata saya tidak seperti biasa..saya rasa macam seekor ladybird yang menangis (teruknya perumpamaan kamu) adeh! kulit muka saya gatal-gatal menandakan saya telah makan sesuatu yang salah dari segi undang-undang pemakanan saya..udang??? tidak! saya tak makan..lain-lain spesis seafood?? takder..mana ada makan seafood..abis tu??? entah!..waaAAaaaa sabar..sabar.....(T_T)


0 cakap-cakap: