CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, July 12, 2011

semalam cuti, hari ni pun cuti

status : mata aku merah lagi pedih 
lokasi : McDee
halwa telinga : aku-tak-tahu-lagu-merepek-apa-McD-ni-pasang




Malam Sabtu yang lepas aku pergi memancing...no no...pembetulan....duduk-tepi-kolam-tengok-orang-mancing....


kolam mancing..bukan kolam renang 

ni pertama  kali aku tengok udang hidup yang tergedik-gedik depan mata...gila kesian kat diri sendiri...




Lanjutan daripada aktiviti itu, aku telah terpaksa paksa rela MC 2 hari iaitu semalam dan hari ni...sebab...pada ketika aktiviti memancing itu sedang berlangsung, aku iaini Aniz, seorang orang yang manis lagi bijaksana *muntah hijau dengan selamba badak air bermain cak-cak-baa dengan udang di dalam bekas tersebut (rujuk gambarajah di atas)...selang beberapa minit kemudian, mata aku terasa gatal dan mula berair dan mula merah dan mula kabur dan mula berdarah *yang ni tipu. Bila itu berlaku, aku mula menjadi panik dan ajak orang sebelah menjadi panik sekali dan ajak orang sebelah kepada orang sebelah menjadi panik sekali sampai dia cakap 


"pergi klinik, buang je mata tuuuuuuuuu...................."

T_____________T


Hambek kau!...sentap mak nyah! gila stylo lagi ganas statement kau..boleh mendatangkan penyakit radang jantung tahap 4 tahu...


Pada awalnya aku ingatkan alergik yang gila drama sebab aku memang alergik dengan udang, tapi aku bukan makan pun udang tu sebab aku tak makan udang idup..tengok je kot..takkan la tengok pun tak boleh..agak-agak la bai!.. Jadi, balik rumah, tidur sambil memasang harapan esok pagi eloklah mata tu..Sayangnyaaaaaa hari ahad mata aku masih sakit. Jadi aku pergi klinik dan doktor cakap

"Omaigod!.....it must be so painful right...your eyes is sooo red lah..your face too..this is the symptom of alergic lah dear..i'll give u MC and take a rest okay"

*mujur aku baik hari tu..kalau tak aku dah jawab..tak sakit lah doktor..im just visiting u here lah..how's your business lately????? sigh!

Jadi dah MC dua hari ni..memang mati akal la aku duduk rumah..semalam aku basuh semua baju, sarung bantal, cadar, tuala, kasut, bilik air, bilik dapur, bilik stor, bilik jiran..memang keje aku membasuh jerrrrrrrrrrr.....hari ni bangun pagi, buat pertama kalinya tengok bakul baju kotor dengan perasaan KESAL sebab bakul itu kosong....bermakna tiada apa yang mahu dibasuh lagi..gila berlagak bagus sey!...oleh kerana itu lah aku membawa diri ke McD sekarang, seorang diri dengan harapan ada orang datang duduk sebelah dan cakap "jom kita berbual tentang masa depan"...hahaha

tidaklah mahu menunjukkan mata yang merah itu...bye!

10 cakap-cakap:

izatty fatihah

alaa . sabar eh sis . hee =)
cepat sembuh tau ..

jeBateja

uikk....jauh...jauh....kang berjangkit kang....

Aniz

izatty fatihah- tq so much dear..tgh bersabaq la ni...sob sob...



jeBateja- lagi hang nak jauh lagi aku dekat...hahaha

M a W a D D a H

sib baik xtunjuk...hehe...moga cepat baik...

pCL [p@kcikLie]

suatu yg muskil ni..cmne tak makan udg bole kena sakit mata....dan apekah kaitannya dgn udg umpan tu dgn sakit mata...mesti ada virus disekelilimg masa tu......

owh aniz minat mancing ek?..take care cpt sembuh ok.

Aniz

MaWaDDaH - thanks adah...=)))


pCL - air udang tu terpercik kat muka aniz..minat jugak la bang..thank u..=)

cik pip

jgn lipa sapu ubat dekat mata ye..:)

Aniz

cik pip - okay..thanks dear ;))

Darimo Roslan

ni mesti udang-udang terkejut aniz buat cak-cak-baa ni...

"amek kau sebijik alergik!" - dalam bahasa udang

Aniz

Darimo - hahahaha faham bahasa udang lak dia ye...