CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, May 25, 2011

Pergi ke pasar membeli sayur, membeli sayur bersama abah..sila sambung pantun ni..=p

Mood : happy walaupun sakit tekak
Halwa telinga : ungu-percaya padaku


Hari ahad lepas emak telah membuat kenduri doa selamat jadi aku balik kampung lepas kerja hari Jumaat. Pagi-pagi sabtu aku telah merajinkan diri mengikut Abah ke pasar untuk  membeli seekor lembu…TIDAK..saya tipu sahaja..beli sayur..bukan lembu…kalau beli seekor lembu itu bermakna nak buat kenduri kawen saya..YABEDABEDUUUU!!!!! *gewdiks la engkau aniz

Entah kenapa setelah sekian lama tak keluar awal pagi di tempat kelahiran sendiri sebab selama ni balik kampung pun duduk terperap kat rumah 24 jam, aku rasa perasaan yang sangat berbeza. Rasa sangat bahagia..haaa gila kau, pergi pasar rasa bahagia..meroyan mak noks!

Kami pergi bertiga..Aniz, Abah dan Adik Ucu…Emak tak ikut..haaa belanja untuk kenduri, dan EMAK TAK IKUT! Gila berlagak kau…dah lah 3 orang yang pergi ni BUTA PASAR!...tahu tak apa tu????

BUTA PASAR  tu ialah tidak dapat membezakan sesuatu barang di pasar secara normal..sebagai contoh ikan kembung boleh jadi ikan selar, ikan tenggiri serupa dengan ikan keli….MA SA A LAH………..*geleng-geleng kepala …kami nak beli apa pun semua nak kena tanya penjual  tu..contohnya…


“Mak cik, emak saya nak masak 60 ekor ayam, jadi berapa kilo lengkuas saya nak kena beli yer???”

Beberapa saat kemudian, duit dan lengkuas bertukar tangan..

Setibanya di rumah……..

“MAKKKKKKKKK AAAiiiiiiiiiiii……. Berapa ekor lembu kita nak masak ni sayang ooiiiiiiii…..sampai 1 beg plastic besar awak beli lengkuas ni!”

“Laaaaaa mana la along tahu…mak cik tu kata banyak ni, along beli la banyak ni..nanti tak cukup emak marah”

“Laaaa kamu tanya dekat dia, kalau boleh 1 bakul dia suruh kamu beli..dia tu menjual..”

“lalalalalalaalalallalalaaaa…..” *muka innocent

Begitulah ceritanya……….





Abah dan Adik Ucu


kopi itu sesuatu keperluan asas yang sangat perlu bagi keluarga kami

saya telah terpikat dengan seutas jam berwarna purple yang saya nampak di kedai ini lalu terus membelinya dengan harga RM9.90 sahaja..*heppie!


Mak cik ini peramah


Eee Ehhh...Mak cik ini lagi..glamer la mak cik oiii..hihi

Abah ajak lepak kat Momamed Ali punya kedai..

Sedap wooo...RM1.00 jerr...boleh makan banyak-banyak...

sepanjang lepak di kedai Mohamed Ali..jam saya kena bahan dengan Abah..

"apa laa beli jam 9 hengget..90 hengget takpe juga..hahahahahaha"


(T_______________T)  
nanges laju-laju
Tak mengapa...saya bukan banyak duit nak beli jam mahal-mahal macam kamu semua...tapi saya ada wawasan!...ahaks....


Aarrgghhhhh ada aku kesah...biarlah 9 hengget pun..asalkan ia purple...sekurang-kuurangnya kalau jam itu rosak esok pun, saya tak lah terkilan macam orang yang pakai jam 1,600 hengget...buweeekkkkk!!!!!! =p


Gambar waktu kenduri tak sempat ambil sebab busy gilerrrrrrr dengan tetamu mencecah 300 orang...Alhamdulillah semuanya berjalan lancar....syukur...

Pengajaran baru - 


"Kadangkala perkara-perkara kecil yang kita nikmati dengan hati yang besar, boleh jadi sesuatu yang amat bermakna dalam satu bahagian kehidupan..-Aniz,2011"



nota kaki - saya harap saya ada DSLR....(-___-)



15 cakap-cakap:

M a W a D D a H

patut lar beli jam 9 hengget sebab nak kumpul beli DSLR rupenya...hehe

aniz

MaWaDDaH- hahaha tak mampu kot...kena makan nasi kosong ikan masin dulu kumpul duit bru boleh..hahaha

Darimo Roslan

tu laa...laen kali xyah pergi pasar, datang 7e je.....HAHA

aniz

Darimo Roslan - 7e p cari sayur???? haduh bila nak buat kendurinya...hahaha

jeBateja

waka...waka...9 henget pun 9 henget laaa...janji ada jam erk....

uikkk...misai ayah hang....seram.....ahakz

Darimo Roslan

eh..ape plak takde...? amek laa kat dalam perencah maggi tuh...kalau kite nak, usaha! haha

nZaOdonut

aniz--> lame menghilang??...huhuhu! pegi pasar mmg beshh!!.....hahaha

aniz

jebateja - tau xpe...9 hengget pun gua layan...hahaha

lorr seram ker..baru ingat nak bawak hang p jumpa dia..wakakakaka


Darimo Roslan - wakakakakaka nnt jd sejarah wat kenduri pakai perencah maggi..hahahahaha


nZaOdonut - sibuk sikit la nza....best3...jom p pasar =D

Heidi Shafiq

lengkuas yg lebih byk2 tu bleh blender buat jus.. minum smpai muntah.. haha.. :P

Abang Jonni

pergi ke pasar membeli sayur,
membeli sayur bersama abah,
mak aniz patut bersyukur,
aniz tak beli lengkuas sampai se khemah.



huhuhu...

aniz

Abang Jonni - hahahaha best2....satu-satunya org yg sambung pantun ni..hehehe

daddyzkool

siapa lah yg kena jadi jurugambar ni...hehehe

Mata Pena Fadz

wah jadi lapar tgok makanan...
p x ajak...
len kali lau nak p kita pown nak itot gak,... :)

ibnubaba_04

hoho..di pasar pon nk kena snap ke??

aniz

daddyzkool - ambik sendiri jer....=D


Mata Pena Fadz - oooo lupa lak nak ajak..lain kali ek..hehe


ibnubaba_04 - dlm toilet pun aku snap apatah lagi kat pasar...wakakakakaa