CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, October 13, 2010

Demam

Semalam mc.duduk rumah 1 hari tidur jer *bukan malas lah..orang sakit kan kena banyak rehat =p pergi klinik doc tanya

‘dah berkerja atau belajar lagi ni?’

‘dua-dua’

‘haa?? ’ (sambil dahi beliau berkerutan)

‘weekdays saya kerja, weekend saya belajar’

‘so, when do u rest?? When do u sleep? Berapa jam sehari awak tidur??’

(dengan sangat beriya-iya bertanya)

‘(diam dan terkebil-kebil mata pandang doc mohon pengertian)’

‘hmm u perlu jaga tidur.from now on u kena janji yang every hours yang u tinggal untuk tidur u perlu ganti balik. Perlu balance kerja, study dan rehat. Imun badan u semakin berkurang sebab tu u mudah sakit. Perlu banyak rehat ok’

‘(angguk tanda faham)’

Dah pukul 8 lebih baru pergi klinik. Lepas maghrib makan dulu. Zu masakkan bubur nasi, sup, telur masin, ikan bilis goreng.thank u so much zu. Terima kasih sebab jaga aniz lebih dari yang sepatutnya. U are the greatest housemate I’ve ever had. Bersungguh zu masak nak bagi aniz makan walaupun tekak aniz tak rasa apa-apa, makan pun tak berselera tapi kesungguhanmu menyentuh hati..sob..sob..lepas makan zu teman saya pergi klinik. Siang tu nak pergi klinik sorang-sorang tak berani. Takut-takut rebah di tengah jalan. Siapakah nak angkat?? Orang baik tak mengapa, kalau orang jahat bagaimana??? Erkkk seremmm…sebelum tidur masak bubur dulu sebab berniat nak bawa bekal pergi ofis pasal tau dah takkan selera nak makan makanan lain.. *bubur pun tak berapa nak lalu, tapi disebabkan itu MAKANAN ORANG SAKIT saya melalukannya jua. Zu baru je sms tanya tahap kesihatan semasa saya. Saya balas demam rasa dah kurang sikit. Tapi badan masih rasa lemah lagi. *teringat kata-kata zu malam tadi. ‘kalau esok aniz tak larat nak pergi kerja aniz cuti je la. Kita cuti dua-dua sekali..kita kenal aniz ni, kalau demam taknak makan tu yang kita risau sangat kat aniz’..baikkan dia?? Housemate anda adakah begini?? Emm mungkin 4/10 je pun yang jawab ada.no mater wat, I already had one ok..lucky me..saya cakap kat zu, tekak tak rasa apa selain pahit. Nak makan apapun tak lalu. Kawan-kawan ofis advice suruh makan tom yam, mungkin boleh rasa sebab masam ada masin ada pedas ada pendek kata macam astro lah macam-macam ada…bagitahu kat zu balik nanti nak beli tom yam kat kedai makan dekat dengan rumah tu nak try makan kalau-kalau timbul selera makan saya. nak tahu zu balas apa?? ‘ haa tak payah. Tom yam dia tak sedap. Balik nanti kita masak.lagipun hari ni tak pegi gym sebab tertinggal baju.tunggu kita masak ea..’ saya cakap tak payah, dia nak masak jugak. Emm rasa sangat menyusahkan. Thank u so much zu..nanti zu demam aniz jaga zu pulak yea..wink! ok lah..waktu untuk mamam obat..semoga cepat sembuh to me..-out-

0 cakap-cakap: